Regler och villkor

Lagerförda produkter:
De produkter som finns i vårt lager leveras inom några dagar. 

Ej lagerförda produkter: 
De produkter som ej finns på vårt egna lager kommer oftast från våra samarbetspartners i Europa och kan på så sätt erbjuda en kort leveranstid, oftast är produkten hos dig som kund inom 1-2 veckor. Vid eventuella försening kontaktar vi er. Vid beställning av produkter som ej finns på vårt svenska lager gäller 50% deposition vid beställningstillfället, resterande summa betalas vid leverans. 

Allmänna villkor:
1. Betalningsalternativ
a. Posten - postförskott: Betala när du hämtar ut försändelsen hos ditt postombud. Kostnad 60:-
b. Förskottsbetalning: Betala in totalsumman på bankgiro: 878-5677 som meddelande skrives det ordernummer som finns på er order. Kostnad 0:-
c. Kortbetalning: Vi använder Payson som partner vid betalning med kort. Med Payson kan du betala med VISA, MasterCard samt direktöverföring i internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).
d. Faktura: Vi använder SveaWebPay som samarbetspartner för att kunna erbjuda dig som kund betalning mot faktura. SveaWebPay sköter all hantering av fakturor och fakturafrågor. Betalningstiden är 14 dagar.
e. Delbetalning: Vi erbjuder delbetalning via SveaWebPAy.


Information SveaWebPay Delbetala

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Amazing Trade Sweden AB (www.motorkul.se).
Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %. Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/kontovillkor


Information SveaWebPay Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Amazing Trade Sweden AB (www.motorkul.se ) överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso


Information Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. 
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. 
Läs mer om Payson här: www.payson.se

2. Frakt:
a. Totalvikt under 2kg kan skickas som brev med Posten.
b. Totalvikt över 2kg skickas som paket med Posten eller DHL. Totalvikt över 20kg skickas med DHL enligt gällande prislista.
d. Fraktkostnaden baseras på vikt och volym, den totala kostnaden för frakt specificeras innan er order avslutas.
e. Fraktkostnad för större fordon baseras på avstånd och vikt, maila för exakt fraktpris på den produkt som intresserar er.
f. Om ni lämnat fel adressuppgifter vid beställning förbehåller vi oss rätten att debitera de eventuella ökade fraktkostnader som följer detta. 

3. Avsändare:
a. Som avsändare står Amazing Trade Sweden AB.

4.ångerrätt – Reklamation:
a. Oanvänd produkt i oskadad originalförpackning kan återlämnas, dock görs avdrag för de fraktutlägg som vi har.
b. Returfrakten står kunden själv för.
c. Retur endast möjlig inom 5 dagar från mottagandet
d. I det fall varan är felaktig, så ersätts ni givetvis med rätt produkt utan kostnad.
e. Vid synliga skador ska det omgående anmälas omedelbart vid mottagandet hos postombud.
f. Ej synliga skador ska anmälas till info@motorkul.se inom 2 dagar från mottagandet.
g. Observera att retur först måste godkännas, lättast via: info@motorkul.se om det gäller en skada, så skicka gärna med bild på den skadade produkten.
h. Observera att det är du som kund som ansvarar för att se efter så att emballaget är oskadat. Vid synlig skada MåSTE detta anges på fraktsedel eller liknande i samband med mottagande av försändelsen.
I1. Fordon för allmän väg (EEC): De fordon om saluförs av oss för registrering på allmän väg (EEC) omfattas av konsumentköplagen enligt nedan:”Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början. Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Det gäller varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare. Varan kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden enligt lagen.” Källa: www.konsumentverket.seVi ersätter inga kostnader för skador som uppkommit på egendom eller person vid brukande av de produkter som saluförs. Det är upp till ägaren / brukaren att själv undersöka så produkten är i körbart skick vid användning.
I2. Fordon off road: De fordon som ej går att registrera för körning på allmän väg med svensk registreringsnummer omfattas av funktionsgaranti. Detta innebär att produkten ska vara hel och starta när köparen mottar denna. Eftersom dessa fordon körs under extrema förhållanden lämnas ingen längre garanti. Skulle problem uppstå inom skälig tid från det att varan mottagits så skickar vi reservdelar som ersättning, dock ersätter vi inga eventuella arbetskostnader. Med skälig tid menar vi en månad från varan skickats från vårt lager. Enligt konsumentköplagen betraktas dessa produkter som fordon för bankörning, vilka kommer utsättas för extremt och orimligt slitage för att omfattas av normala garantivillkor.i. Generellt för samtliga produkter så ersätter vi inga kostnader för skador som uppkommit på egendom eller person vid brukande av de produkter som saluförs. Det är upp till ägaren / brukaren att själv undersöka så produkten är i användbart skick och felfri vid användning. 
g. Vissa små repor eller mindre skav på kåpor är oundvikligt, är skadorna betydande tar vi beslut från fall till fall.
h. För vidare information om distansköp med mera: http://www.konsumentverket.se/

5. Priser – Moms:
a. Alla priser är inklusive moms (25%).
b. Frakt är ej inkluderat i produkternas pris
c. Minsta ordervärde är 120:- exklusive frakt. 

6. Falskorder:
a. Alla falska order kommer att spåras via IP-nummer och polisanmälas.
b. För ej utlösta paket kommer kunden att debiteras utlägg för frakt samt en expeditionsavgift på 95:- 

7. Delbetalning:
a. Vi använder oss av SveaWebPay för att erbjuda delbetalning.

8. Leveransförsening:
a. Vid eventuell leveransförsening meddelas kunden snarast.
b. Inga anspråk om ersättning vid leveransförsening kommer att få gehör, då detta är inget som vi kan påverka. 

9. Bilder / specifikation:
a. De bilder och specifikationer som finns på vår hemsida är uppgifter som kommer från våra leverantörer.
b. Vi reserverar oss för eventuella fel i specifikation.
c. Vi reserverar oss för att bilderna kan skilja sig från den verkliga produkten till följd av uppdatering till annan typ av komponenter.
d. Reservation för faktafel och stavfel på hemsidan. 

10. Slutförsäljning / säljstopp
a. Vi reserverar oss för att produkter kan ta slut på lager eller helt och hållet tas ur sortimentet. 

11.Personuppgifter
a. De uppgifter som lämnas vid beställning används endast för att kunna expediera er order.
b. Vi förbehåller oss rätten att skicka ut information om produkter och nyheter till er e-postadress.
c. Personuppgifter kommer inte att lämnas ut till utomstående.
d. Vi följer Personuppgiftslagen, för information: http://www.pul.nu/lagtext.htm

 

Amazing Trade Sweden AB © 2019